مزاج شناسی

چطور یک خواب راحت داشته باشیم؟

😑 کلافگی در رختخواب و محکم بستن چشم‌ها و بی‌خوابی و یا اگر خیلی شانس یار باشد خوابیدن و دیدن خواب‌های بی‌کیفیت و پریشان… بهترین راه‌حل رهایی از این وضعیت اینه که مزاج خواب رو بشناسیم.
🌞 غلبه طبایع دم، صفرا، سودای سرد و بلغم میتونه باعث خواب بشه که خواب‌آلودگی دموی شبیه خواب بهاره؛ خواب بعد از ظهر مخصوصاً توی تابستان هم ناشی از غلبه صفراست؛ خواب‌آلودگی گاه و بی‌گاه کهنسالان از جنس سودای سرده و خواب بلغم هم شبیه خواب زمستانی و مخصوص افراد دارای غلبه این طبعه.
💆‍♂️ غلبه همه طبایع باعث خواب‌آلودگی میشه به جز سه طبع ریح (طبع امید به زندگی)، صفرای تیر (صفرای نزدیک به دم خرداد و طبع کار و تلاش) و سودای‌ گرم (طبع بیش فعالی و فکر و خیال شدید) که این سه طبع پر از شادابی و نشاط البته با کیفیت‌های متفاوتن، لذا طبیعیه که قوت اون‌ها در بدن نه سبب خواب که بالعکس، عامل بیداری به حساب میاد.
🌬 طبع خواب ریح است و افراد به صورت طبیعی با وجود طبع ریح و صفرای تیر با مشکل خواب مواجه نمی‌شن و میزان خواب به صورت طبیعی توسط بدن تنظیم می‌شه. طبع سودای گرم کمترین میزان ریح رو داره و زمانی که ریح به نسبت طبع در تعادل نباشه، بدن آرامش لازم برای خواب رو پیدا نمی‌کنه.
💡 در غلبه سودای گرم که امروزه بسیار رایجه، بی‌خوابی‌ و بدخوابی‌ به وجود میاد؛ در حال حاضر فکر و خیال زیاد، استفاده مستمر از تکنولوژی به ویژه تلفن همراه و کامپیوتر، مصرف غذاهای با طبع سودای گرم همچون قهوه و چای و مواردی از این دست باعث افزایش سودای گرم در عموم شده که برای خواب خوب باید چاره‌ای به حالشون کرد.

برای خرید محصولات سالم و بهشتی به فروشگاه احلی سری بزنید.
برای اطلاعات کامل تر درباره مزاج شناسی و خلقت شناسی در دوره طب اسلامی احلی شرکت کنید.
احلیٰ، رسم بهشت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =