جنبش مردمی احلی

احلی جنبشی مردمی است به منظور تلاش برای زیستی بهتر در دنیای آشفته امروز. جهان امروز جهانی است نابسامان و بالطبع بشر نیز بشری است سرگردان. کسی نمی‌داند دقیقا قرار است چه شود. افق تمدنی در ابعاد مختلف مبهم است؛ اقتصاد، سیاست، فرهنگ، محیط زیست، سلامت و غیره. بشر مدرن ادعای مدیریت عالم و آدم را دارد اما حقیقت آن است که افسار امور از دستش خارج شده و مسیر حرکت تمدنی بشر مبهم و آینده آن هم نامشخص و حتی تاریک است. بروز انواع بحرانها بهترین گواه این مدعاست. خب اکنون با این وضعیت آشفته و بحرانی چه باید کرد؟ مسئول رفع بحرانها کیست؟ دولت‌ها ؟ مردم؟ علم بشری؟ یا…؟

عامل این وضعیت نه مردم، که دولت‌ها  و سازمانهای جهانی اداره کننده جهان هستند که به عنوان خیرخواهی و با ابزار علم و تکنولوژی این وضعیت را رقم زده اند. دولت‌ها  رافع این بحران نیستند زیرا خود عامل این بحران‌اند و اساسا درک درستی از بحران ندارند. تمامی دولت‌ها  علی رغم اختلافات ظاهری، هضم در ساختارهای جهانی‌اند و گریزی هم از آن ندارند.

اگر قرار است تغییری در جهت زیست بهتر رقم بخورد به دست مردم است. ما مردم باید علی‌رغم تفاوت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره با هم متحد شده و در راستای تحولی مطلوب قدم برداریم. باید تنش‌های موجود بین خودمان را به حداقل رسانده و با پذیرش تنوع فرهنگی بر سر مسائل اساسی تر با هم متحد شویم.

سلامت جسمی و روحی‌مان به خطر افتاده، محیط زیست‌مان در حال نابودی است، وضعیت اقتصادی به‌هم‌ریخته و نظام آموزشی فشل شده است. علت این آشفتگی در ساختارهای تمدنی موجود است. باید اینها را شناخت و با یاری هم در صدد رفع و یا تقلیل این بحرانها در حد ممکن برآمد. همگی این ساختارها نیاز به بازتعریف دارند و جز با همدلی و پیگیری مردم این اتفاق رخ نخواهد داد.

احلی، جنبشی است که به دنبال تحقق این هدف است؛ تحول در تمامی ابعاد تمدن موجود بر پایه علم و پژوهش و البته با درنظر داشتن اقتضائات زمانه و با تکیه بر ظرفیتهای عموم مردم فارغ از اختلافات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی.

ما به دنبال تغییر در ابعاد و وجوه مختلف تمدنی هستیم اما در حال حاضر اولویت خود را بر روی دو حوزه قرار داده‌ایم؛ سلامت و آموزش. در این میان، سلامت به عنوان حوزه‌ای که هم گستردگی و هم اهمیت بیشتری دارد اولویت بالاتری دارد. همین اهمیت سبب راه اندازی فروشگاه محصولات طبیعی احلی و کلینیک مشاوره سبک زندگی احلی شده است.

احلی؛ رسم بهشت…